Vi befinner oss i en expansiv fas och söker en driven och analytisk Financial Controller som vill vara med och stärka och bygga upp vår ekonomiavdelning. RN Nordic AB är importör för Renault, Dacia och Alpines produkter på den Svenska, Danska och Norska marknaden. Vår verksamhet består i import och distribution av personbilar och lätta lastbilar likväl som reservdelar och tillbehör.
RN Nordic AB har sitt huvudkontor i Sverige, med filialer både i Norge och i Danmark. Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Kista och rapporterar direkt till Accounting Manager.
Om rollen
Som Financial Controller kommer du att ha en central roll i att, tillsammans med dina arbetskollegor, utveckla och förbättra redovisningsprocesser samt säkerställa noggrann och effektiv ekonomisk rapportering. I denna roll bidrar du aktivt till att stärka och bygga upp redovisningsfunktionen i en prestigelös och teamorienterad miljö.
Dina huvudsaklinga ansvarsområden:
- Aktivt delta i månads-, kvartals- och årsbokslut – från förberedelse till analys och rapportering.
- Driva förbättringsprojekt med fokus på automatisering och processutveckling, inte minst för månadsstängningar.
- Ansvarig för internkontroll av ekonomiska flöden.
- Säkerställa processer för korrekt lagerredovisning.
- Ansvarig för hedging – I nära samarbete med Accounting manager och CFO, säkerställa korrekt redovisning av finansiella instrument enligt IFRS.
- Ansvarig för cashflow forecasting – löpande likviditetsplanering i nära samarbete med teamet, Accounting Manager och CFO.
Vi söker dig med:
- Akademisk examen inom ekonomi, redovisning eller finans.
- Minst 5 års erfarenhet av kvalificerad redovisning, gärna från transaktionsintensiva bolag (import, handel, logistik).
- Du har arbetat med lagerredovisning. Det är meriterande, dock ej ett krav, om du har arbetat med valutasäkringsredovisning och likviditetsplanering.
- Förståelse för IFRS standard.
- Erfarenhet från ERP system är ett krav. Det är meriterande, dock ej ett krav, om du har tidigare arbete i Microsoft Dynamics 365 Business Central.
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift.
Personliga egenskaper:
- Nyfiken och initiativtagande – du ser möjligheter där andra ser problem.
- Strukturerad och lösningsorienterad – du ”kavlar upp ärmarna”.
- Kommunikativ och samarbetsvillig – du bygger förtroende och förklarar komplexa saker enkelt.
- Affärsmässig – du förstår hur redovisning stödjer beslut och tillväxt.
Vi erbjuder:
- En central roll i en växande koncern med internationell prägel.
- Möjlighet att påverka och utveckla ekonomifunktionen från grunden.
- Ett prestigelöst och engagerat team där alla bidrar.
- Moderna lokaler i Kista med goda kommunikationer.
- Vi har 30 dagars semester, flextid, kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag.
Ansök idag!
Skicka in din ansökan med CV och personligt brev till vår karriärsida redan idag då intervjuer sker löpande. Vid frågor, kontakta Celeste DeCasas, rekryterande chef, telefon 076-200 15 80 eller Anna Rogers, HR, telefon 0732-005170.
Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar som skickats till personlig e-mail utan endast via karriärsidan med hänsyn till GDPR.
Välkommen med din ansökan!